TVORCOVIA

Vladimír Balko – režisér

Absolvent Vysokej školy ekonomickej a Filmovej a televíznej žurnalistiky v Bratislave. Od roku 1988 pracoval v Slovenskej televízii ako redaktor, dramaturg, režisér a producent. Od roku 1996 tvorí ako režisér v slobodnom povolaní, spolupracuje s viacerými produkčnými spoločnosťami na rôznych zábavných, publicistických a hraných televíznych formátoch. Podieľal sa na cykloch dokumentov Redline, Čas M či TUCET. Jeho dokumentárny film Hľadám opatrovateľku zn. Agent Orange získal v roku 2003 Cenu za najlepší dokumentárny program na 38. ročníku festivalu dokumentárnych filmov Academia film Olomouc.


Jiří Křižan – scénarista 

Rodák z Valašského Meziříčí po štúdiu na FAMU pracoval ako redaktor Mladej fronty. Od roku 1975 je v slobodnom povolaní. V rokoch 1989 – 1994 na chvíľu opustil scenáristiku a stal sa najprv poradcom prezidenta republiky Václava Havla a potom námestníkom ministra vnútra. Podpísal sa pod scenáre k približne tridsiatim realizovaným filmom Horký vzduch (V. Gajer), Kaňon samé zlato (Z. Sirový), Signum Laudis (M. Hollý), Stíny horkého léta (F. Vláčil), Iná láska (D. Trančík), Mŕtvi učia živých (M. Hollý), Cesta na jihozápad (Z. Sirový), Tichá bolesť (M. Hollý), Je třeba zabít Sekala (V. Michálek), O rodičích a dětech (V. Michálek). Za scenár filmu Je třeba zabít Sekala získal cenu Českej filmovej akadémie Český lev.


Ján Kováčík – producent

V roku 1994 založil Produkčný dom FORZA, ktorý sa v priebehu desiatich rokov zaradil medzi prestížne spoločnosti v oblasti show businessu. Produkčný dom FORZA sa špecializuje na eventovú, televíznu a muzikálovú produkciu. Od svojho vzniku produkuje pôvodné ako aj licencované cyklické televízne relácie a príležitostné show programy: Clever, Hurikán, Nočné lampy, Sedmička, Zahoď starosti, Top Ten Joj, Zlatý klinec 2001, Modelka roka 2001, 40 L + S, 300 hrmených, Čo a ako s Milanom Lasicom, Aurel, Opposite Sex, súťaž krásy Miss, anketa o najobľúbenejších interpretov Slávik či festival populárnej hudby Okey leto.

Je spolumajiteľom bratislavského Štúdia L+S a pražských divadiel Broadway a Hybernia. Producentsky sa podieľal na uvedení úspešných muzikálov Krysař, Niekto to rád horúce, Kleopatra, Rebelové či Traja Mušketieri, ktoré na bratislavskej Novej scéne zaznamenali veľký úspech.

Prostredníctvom spoločnosti Forza Music vstúpil aj do hudobného priemyslu. Vydavateľstvo má na svojom konte niekoľko desiatok zlatých, platinových a diamantových platní, v jeho katalógu figurujú poprední domáci interpreti. Od roku 2002 je výhradným reprezentantom svetového gigantu Warner Music International na území Slovenskej republiky.

Prvým úspešným krokom do oblasti filmového umenia a priemyslu je fakt, že sa Ján Kováčik stal v roku 2003 producentom Medzinárodného filmového festivalu Artfilm Trenčín – Trenčianske Teplice.


Martin Štrba – kameraman

Slovenský kameraman, ktorý vyštudoval FAMU v Prahe má na svojom konte už desiatky filmov: Neha (M. Šulík), Všetko, čo mám rád (M. Šulík), Na krásnom modrom Dunaji (Š. Semjan,) Záhrada (M. Šulík), Je třeba zabít Sekala (V. Michálek), Anděl Exit (V. Michálek), Babí léto (V. Michálek), Neverné hry (M. Pavlátová), Pravdivá história o Jurajovi Jánošíkovi (A. Holland), Hezké chvilky bez záruky (V. Chytilová), O rodičích a dětech (V. Michálek) a ďalšie.


Michal Lorenc – hudobný skladateľ

Poľský hudobný skladateľ, ktorý spolupracoval s mnohými poľskými režisérmi ako napríklad Maciej Dejczer (300 mil do nieba; Bandyta), Filip Bajon (Sauna; Poznań 56), Władyisław Pasikowski (Kroll; Psy 1; Psy 2); Jan Jakub Kolski (Daleko od okna), Dorotą Kędzierzawska (Nic), Dariusz Jabłoński (Jahodové víno), Jerzy Skolimowski (Cztery noce z Anną) či českým režisérom Vladimírom Michálkom (Je třeba zabít Sekala; Babí léto, Záchranári, O rodičích a dětech). Skomponoval hudbu zatiaľ približne k 150 filmom, televíznym seriálom, dokumentárnym filmom či divadelným predstaveniam a získal mnoho národných i zahraničných cien. V roku 1996 pol roka pracoval v Los Angeles s kultovým režisérom Bobom Rafelsonom (Malé životné etudy, Poštár zvoní vždy dvakrát). Hudba, ktorú zložil k jeho filmu Krv a víno bola nominovaná na Oscara.


Jan Daňhelstrih

Absolvoval odbor strihovej skladby na pražskej FAMU, kde teraz už 10 rokov prednáša. Ako strihač sa podieľal na filmoch Venkovský učitel, Divoké včely, Štěstí (réžia: Bohdan Sláma), Václav, ROMing, Účastníci zájezdu (réžia: Jiří Vejdělek) či Vaterland – Lovecký deník (réžia: David Jarab). Venuje sa fotografii a experimentálnemu filmu (Buchary; Sám/Alone; Adam Kadmon, Naše zahrádka, Neustadt), pravidelne publikuje v časopise Analogon, je členom Skupiny českých a slovenských surrealistov.


Jan Paulzvuk

Absolvent Vyššej odbornej školy filmovej v Zlíne začínal ako asistent zvuku na projektoch Českej televízie (napr. Správce statku, Stříbrná vůně mrazu, seriály Eden a Místo v životě). Neskôr už ako majster zvuku spolupracoval na krátkych filmoch Water Moon (S. Cooper) a Exchange (J. Diviš). Postupne do jeho filmografie pribúdajú celovečerné filmy ako napríklad Bestiář (I. Pavlásková), Pusinky (K. Babinská) či Bloudím (M. Muller).


Autorkou titulnej piesne filmu Pokoj v duši je stálica slovenskej populárnej hudby Jana Kirschner.