Pokoj v duši má za sebou polovicu filmovacích dni

Od prvej klapky pripravovaného slovenského celovečerného filmu Pokoj v duši, ktorá padla druhý augustový deň prešiel mesiac tvrdej práce. Väčšinu času z filmovacích dní strávil štáb v Čiernom Balogu a jeho okolí, s výnimkou jedného týždňa, kedy sa nakrúcalo v Bratislave. Režiséra Vladimíra Balka a kameramana Martina Štrbu ešte len čakajú ťažšie scény. Po skončení sezóny prevádzky na železničke v Čiernom Balogu produkcia pripravuje scény s parnou lokomotívou a množstvom komparzistov, chystajú sa tiež kaskadérske scény, nakrúcanie v rómskej osade, zábery snímané z vrtuľníka či výstup na vrch Vepor. Druhý štáb má pred sebou niekoľkodňové náročné čakanie na pasúceho sa jeleňa.

Účinkujúcich, ktorí sa zatiaľ objavili len v niekoľkých záberoch čakajú ich kľúčové scény. Herečka Slovenského národného divadla, pani Viera Topinková, sa konečne stretne so svojim filmovým synom Petrom, ktorého hrá poľská herecká hviezda Robert Więckiewicz. Priestor dostane aj divadelný režisér Juraj Nvota, alias starosta, a do Čierneho Balogu opäť pricestuje vo Švajčiarsku žijúci český herec Jaromír Hanzlík, ktorý vo filme stvárňuje strojvodcu Smejkala.

Pokoj v duši je súčasný príbeh o kamarátoch, ktorých priateľstvo pretrvalo od detstva do dnešných dní. Traja muži – štyridsiatnici – sa nachádzajú každý na svojej životnej križovatke, uvedomujúc si, že čelia vážnym životným výzvam. Tóno sa vracia z väzenia domov do rodnej dediny a zisťuje, že všetko je inak: s manželkou sa odcudzili, päťročného syna vlastne vôbec nepozná, nemôže si nájsť prácu, ale súčasne sa odmieta živiť tak ako pred tým. Rímsko – katolícky dekan Marek, ktorý zaskakuje v rodnej dedine za chorého farára, sa ocitá v kríze svojej viery. Úspešný podnikateľ Peter rieši ďalší zo svojich obchodov a je zase raz nútený odsunúť svoje súkromie na vedľajšiu koľaj. Marek aj Peter – verní priatelia z detstva – sa snažia Tónovi pri jeho návrate do normálneho života čo najviac pomôcť, majú však svoje vlastné trápenia a problémy a sami hľadajú cestu, ako sa vysporiadať s tým, že ich predstavy o živote narážajú na tvrdú realitu. Tóno sa cíti sám a zúfalo hľadá východisko.